6 Mart 2011 Pazar

DODI'S FAVORITE CHICKEN

Her zaman şuna inanmışımdır ki yemeği yemek yapan en önemli unsurlardan biri sostur. Özellikle buradaki yemek tavuksa.

Çünkü artık ne yazık ki tavuğun kendine has lezzeti yok oldu , nerede o eski tavuklar lafını mutlaka dutmuşsunuzdur ailenizden birilerinden. Klişe gibi gelse de bu laf çok doğru bunu Bolu'da doğal ortamda yetişmiş otlamış bir tavuk yedikten sonra farketmiştim. Eğer bu yediğim şey tavuksa daha önce yediklerim değil ya da bu tavuk değil demiştim. Bu konuyla ilgilili link' e tıkladığınızda entersan bilgiler var stresli tavuklar hakkında.Yediğimiz tavuk GDO'su ile oynanmış fazla stresli ya da değil lezzet katmak için Gelelim benim tavuk tarifime:
1 yemek kaşığı hardal
1 yemek kaşığı sirke
1 dolu yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz
karabiber
bu sosa buladığımız tavukları ben kalça bölümünü seviyorum, daha diyet isteyenler göğüs de kullanabilir, bir saat beklettikten sonra
etrafını un haline getirdiğimiz mısır gevreğine ya da cips de olabilir ama- mısır gevreği tabii ki çok daha sağlıklı -buladıktan sonra fırının ızgara kısmında pişirelim.
Bu tarifden şöyle bir ders çıkarabilirz hem yağda kızartmadan hem de kaloriye boğulmadan son derece lezzetli bir tavuk yapmak mümkün. Evet hayatta her şey mümkündür:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder