6 Mart 2011 Pazar

LİMONATA KEKİ


Geçen yaz Deloitte'daki stajım bana şunu öğretmişti ki denetim bana göre değilmiş ama enteresan bir şekilde keyifli geçmişti. 3 hafta geçirdiğim bir ekipte yer alan her daim tatlı kalabiilen insanlardan olan Buket'ciğime itahafen bu tarifimi yazıyorum. Limonlu kekimi çok sevmişlerdi. Benim de canım çekti gecenin bu saatinde veee şimdi fırında pişiyor.
LİMONATA KEKİ
3 Yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
3/4 su bardağı zeytinyağı
2 kaşık yoğurt
2 su bardağı normal un + 1 su bardağı tam buğday unu
1 limonun suyu
1 paket kabartma tozu
2 damla sıvı vanilya- dr. oetker ballı olanını kullandım

Yumurtaların sarı ve beyazlarını ayıralım. Sarılarına şekeri ekleyip çırpalım 2 3 dk. sonrasında süt ve zeytinyağını ekleyip çırpmaya devam edelim tabii sonrasında yoğurdu da ekleyelim vanilyamızı damlatalım Ayrı bir kapta un ve kabartma tozunu da karıştıralım. Yumurtalı karışımımıza ekleyelim. İlk başta ayırdığımız yumurtanın beyaz kısmını kar haline gelinceye kadar çırpalım. Burada şunu kriter alabilirsiniz kabı ters çevirdiğinizde dökülmemesi gerekir. Beyazlarını da ekledikten sonra çok az karıştırıyoruz. Ve 180* lik fırında 25- 30 dk. pişiyor.

1 yorum: