22 Nisan 2011 Cuma

Fırında Somon

Uzun zamandır yazamıyordum blogcuğuma eh hem çalışan kadın hem öğrenci olmak kolay değil:) Ama tabii ki ne kadar yoğun olursam olayım mutfağımla aşkıma hiçbirşey engel olamaz:) Yemeklerimi yaptım arada derede de olsa , fotoğraflarını çektim hatta bu tarifimi yaparken evimizde badana yapılıyordu, düşünün bir de üstüne. Ve nihayet bu gece bloguma yeni tariflerimi geçirebileceğim.


Hem çok kolay hem de farklı bir somon tarifini paylaşabiliriz. Dilimlenmiş somonlarımızı taze çekilmiş kara biber ve tuzla çeşniliyoruz. Pazı yapraklarını tepsiye dizip somonları üstlerine yerleştiriyoruz. Ayrı bir tavada 2 yemek kaşığı zeytinyağına 2 diş ince ince doğranmış sarmısakcıkları ekliyoruz. 3 adet közlenmiş biberi - konserveleri de kullanabiliriz- doğrayıp tavaya koyuyoruz. 1 paket doğranmış domates ve 1 paket domates püresini de koyuyoruz. Biber ve domates birbirini dengeliyor, oldukça sulu bir karışım ama meraklanmayın lezzetli somonlarımız bu suyu çekecek.



Eh böyle güzel bir somona tabii güzel bir salata gerekir :) Meksika fasulyesi denemeyenler mutlaka denesin artık her markanın konservesi var; ayrıca aktarlardan da alıp kendiniz de yapabilirsiniz. Ben konserve kullandım. Salkım domatesleri minik minik doğradım, light beyaz peynirleri de aynı şekilde, 1 küçük konserveyi açıp fasulyeleri sudan geçirdikten sonra, zeytinyağı ve limonla lezzetlendirdik. Bu noktada sumak bir assolist olarak devreye girip tam bir sahne şovu ile salataya renk ve lezzet veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder